Pages

Friday, June 24, 2016

Patuljasti kolač


Zimus mi je sa svih Net strana iskakao recept za super kolačić od samo tri sastojka, beše li tako, više se ni ne sećam. I ja kao 'ajd da probam uopšte ne razmišljajući o razmerama.



E tog (bitnog) detalja sam postala svesna kada sam narečene sastojke poređala na stolu i shvatila da imam dve ribe i dve pogače kojima ću da nahranim stotine ljudi.
Mislim, koliki li je to kolač kada se pravi od cela spektakularna 3 jajeta?


Po receptu ide valjda 150gr bele čokolade, ali ja je ne mirišem nikako, a ni mladunče, pa sam kupila onu najmanju od 100gr, dodala šaku kakao putera i 2 kesice vanilin šećera da izimitiram tih 50 nedostajućih grama. Uz to ide 3 jajeta i valjda beše 300gr maskarpone sira. Ali ga nije bilo, te uzeh rikotu da bih shvatila da je u pitanju običan mladi kravlji sir, nije kremast nego mrvast.
Ali baš da vidim šta će dalje da se dešava.


Istopi se čokolada (i njena imitacija) na laganoj vatri, a rerna se zagreje na nekih 180-200 C. 


Fora je što pleh mora da ide potopljen u vodu. To sam rešila tako što sam uzela veći pleh i stavila poklopac od tegle da na njoj bude manji pleh. A onda se setih da će tako da se klati, pa uzeh još jedan poklopac da gornji pleh bude stabilan na dva oslonca.
Sreća što ne nađoh još jedan oslonac...

I to je na kraju izgledalo ovako.

Belanca se umute posebno, a žumanca i sir se umute sa čokoladom.


Belanca penasto, a ovo ostalo kremasto.
Pa se obe smese spoje laganim mešanjem.


Pleh se podmaže nečim, izabrala sam kokosovo ulje.
I dobro se zvekne o podlogu da izađe što više vazduha.


E da, pošto je u pitanju neki japanski sufle koji ide u modlu od 15cm (znate, to je ona koju dobijete uz Barbi komplet za kuvanje) shvatih da od tog suflea ništa biti neće, pa je išao u najmanji pleh.

I po receptu prvo se (u prethodno zagrejanoj rerni peče) na 170C 15 minuta, pa na 160C 15 minuta, a onda se sve ugasi i ostavi u rerni još 15 minuta. I proverava čačkalicom.

I ja to stvarno počeh tako, ali kao na kratko samo da se dogovorim oko posla sa čovekom preko skajpa, a onda sam vrisnula (Sufle!!!), on je počeo da se smeje, pa sam otrčala u kuhinju i vidim da nije ni blizu gotovog.
I tako jedno par puta, te rerna na 180, te vrti na 160, isključi, uključi, par vrisaka preko skajpa, par njegovih komentara o ženskim problemima i repu iščupasmo.

Bilo je pečeno, božanstveno miriše, lepog je ukusa, samo što je malo. Recimo 2 ili 3 puta više svega za valjan sufle ili kao patišpanj kore sa nekim vanil kremom i voćem i to bi tada valjalo.

Ovde je preliveno domaćim džemom od šipka i naravno da je planulo.
I naravno da sam pitana da li je ovo pravljeno za patuljke ili sam i Gulivera negde sračunala.
A moj odgovor je bio da je matematika majka razmišljanja, ali i da ovih dana retko navraća u našu kuću.




No comments:

Post a Comment