Pages

Thursday, March 19, 2015

Samo jedan od oblika političke manipulacije


Tri dana ona meni uvaljuje testove za popunjavanje.
Na kraju je pitam kroz smeh da li ima posla samo sa narkomanima i samoubicama, pošto se pitanja svode otprilike na to... Osim onih kontrolnih zbog kojih se sporadično osmehnem.
Pa satima odgovaram koliko litara ovoga i onoga mogu da smestim u buriće te ili te zapremine, ako konac košta 18 dinara, a ja imam 60 - koliko mogu da kupim. Ima i onih koje sam već radila dok je Mili tek ulazila u matematiku.
Nas dve se sada mlatimo sa Njutnovim fluksijama kao uvodnom pričom u diferencijalni i integralni račun, a što će joj opet funkcijama obojiti ostatak života. I eto ponovo, kao za kaznu, računam jabuke i kruške, dugmiće i čokolade.
Dani su musavi, sati se vuku kao ona kornjača od čije trke sa Ahilom je i počela cela zavrzlama konvergencije, a ja odgovaram koliko većih gradova mogu da nabrojim u državi/ci, ko su vojskovođe u poslednjem javnom svetskom ratu i šta je zajedničko banani i grožđu.
I zašto sam toliko brza, kako ona kaže.

Ne znam, odgovaram joj i lažem. Mislim da bi savet da pogleda Idiocracy shvatila kao uvredu. Ljudi jesu sve gluplji i gluplji. Ili sam realno postala brza. 
Ne znam.

-Zašto je zemljište skuplje u gradu u odnosu na selo?
-Zbog infrastrukture.
-Kada se desio Prvi srpski ustanak?
-Hahaha. Trauma iz doba osnovne škole. Zaklela sam se tada istoričarki da neću da naučim makar me oborila... Negde početkom 19. veka. Recimo 1804. napr...
-Šta je to demokratija?

Osmeh mi se razvlači preko lica dok se prisećam kako Mili i ja dobijamo nedeljne doze državne realnosti preko Tjuba, a zahvaljujući lekcijama profesora Kesića. I kako se u svim gradskim streljanama zakoni proučavaju na realnim primerima iz devedesetih (znaš ono... se sećaš kad je Pera Robija stigao sa ratišta, a Mita Debil ga je čekao da raščiste neke stare račune... I otišo tako Pera uveče u kafanu, kad eto ti Mite...) i kako Mili učim novijoj srpskoj istoriji iz koje rezultuje današnjica, baš nekako isto kao da je diferencirala po Njutnovim fluentama... ili Lajbnicovim sasvim svejedno.




-Dobro, upitno me pogleda ona. Šta je to demokratija?

A ja se smejem celih pet minuta.
Imam vremena.
Može mi se.




No comments:

Post a Comment