Pages

Thursday, February 13, 2014

GIGATRON kao GIGA mega ultra lekcija da se kod njih ne kupi mobilni telefon



Počelo je tako što je moja mila ćerka otrčala u Š.C. Ušće i to pred Novu godinu. A kako je dotična vezana za model Gsmart Maya, pošto je prethodni posejala na putu po Evropi, taj i takav, istovetni sa belom maskom pozadi je baš tog dana mogao da se pronađe samo u Gigatronu.

Ok, mislila sam da je u pitanju ozbiljna firma, te joj dala zeleno svetlo (i pare) da ode i kupi ga.
I to je bilo to.

Kad ne lezi vraže, par sati kasnije obe smo shvatile da nešto nije u redu. Telefon je samo izgledao živ i u funkciji, ali nije primao ni poruke ni pozive. Zvanjem se nije odazivao i uredni snimljeni glas nam je lepo po hiljadu puta objašnjavao da pretplatnik nije dostupan.
Za to vreme taj isti pretplatnik je dobijao alergijske reakcije zbog besa.
Restartovanjem se problem rešavao, da bi spektakularnih pola sata kasnije cela stvar bila istovetna

Ok, na proslavu NG je otišla sa starim telefonom, a par dana kasnije ovaj je odnet u radnju. U radnji u Ušću su joj lepo napričali bajke kako je sve sasvim ok, restartovali ga i ćao.

Par dana kasnije ponovo je otišla u istu radnju u Ušću, te su joj ponovo napričali bajke, restartovali ga, ali je ona ovog puta ostala još pola sata i pokazala im problem, pošto već nisu sposobni da ga shvate samo iz razgovora.
Upućena je u servis u Kirovljevoj ulici na Banovom brdu.

U servisu su joj ponovo napričali bajke, nije verovala, pokazala problem, zatim su ga resetovali na fabrički i kao radio je.
Njena greška je bila što ponovo nije ostala u radnji pola sata da se uveri da li ovaj magični potez rešava problem.
Taj magični potez (resetovanja na fabrički) nije rešio problem, te je ona 13.01.2014. ponovo ušla u servis u Kirovljevoj, praćena ovog puta mojom majkom (pošto ja nisam bila tu).

Nova istovetna priča, ubeđivanje, gubljenje živaca, resetovanje na fabrički, čekanje od pola sata, shvatanje da telefon ne radi, iako samo izgleda kao da radi, pa još jedan krug ubeđivanja, resetovanja, čekanja, pa zahtev moje majke da se neispravan telefon zameni ispravnim, njihovi emotivni šokovi zbog tog zahteva‚ i konačno telefon je preuzet i poslat u ovlašćeni servis.

Da sumiramo za sada, ukoliko kupite mobilni telefon u Gigatronu, a nešto se neplanirano iskomplikuje računajte na težak amaterizam zaposlenih, potpunu neorganizaciju i jako ružan odnos prema mušterijama. Problem, kao što ću dalje pisati, nećete rešiti.

Prilikom preuzimanja telefona sročen je i reklamacijski zapisnik broj s 2482, gde jasno stoji da je zahtev potrošača zamena, ali i da je telefon upućen u servis i da će kupac biti obavešten u roku od 14 dana od primanja reklamacije.

14. dana niko nam se nije javio.
15.dana niko nam se nije javio.
Nije ni 16.
A ni 17.
Ni 18., niti 19.

E tada sam se u ovu tužnu i neprofesionalnu Gigatron priču uključila i ja.
Nazvala sam servis u Kirovljevoj.
Niko se nije javljao.
Štaviše, niko se nije javljao satima.

Pošto se ni u kol centru niko nije javljao, pronašla sam broj prodavnice na Bulevaru i ispričala sve prvom prodavcu koji mi se javio.
A dečko mi je odgovorio sledeće: da se servis iz Kirovljeve preselio u Gandijevu, pa se verovatno još uvek raspakuju. Dao mi je njihovu adresu i telefon, ali mi nije dao garanciju da će se javiti, baš zbog preseljenja.

Ovim je firma Gigatron još jednom u praksi vrlo lepo pokazala da radi amaterski, da ne ponavljam stalno da radi neprofesionalno i da se tu ne zna ni ko šta radi, niti ko kako planira poteze u firmi.
Ljudi u Kirovljevoj su znali da će servis biti preseljen, ali se ganuli nisu da obaveste svoje klijente u servisu o tome. Niti su se u zadatom roku javili.
Čist bezobrazluk je kako se oni odnose prema svojim mušterijama.

Posle tog razgovora, naravno da sam satima zvala servis sada lociran u Gandijevoj i niko se (normalno) nije udostojio da podigne slušalicu iako je bilo radno vreme.
Onda sam ipak uspela da dobijem kol centar gde su mi objasnili da ako ide popravka ili zamena to onda ide preko PC Centra koji im je dobavljač Gsmart telefona. Ok, hvala.

U PC Centru su se prekrstili, pošto oni nisu serviseri već samo distributeri, ali su mi dali telefon ET servisa gde (o konačno) valjda egzistira naša Maya.

Da li sam sada stigla do prave informacije? Bože sačuvaj. U ET servisu radi žena na telefonskom prijemu, te mi je objasnila mnogo toga vezano za životna pitanja, procedure, idimidođimi, i ništa konkretno. Naš telefon je tamo, serviser treba da ga uradi po prioritetu, zašto ga nije uradio za 20 dana kada je imao rok od 14 nije umela da kaže, umela je da kaže da će moje raspitivanje i topli pozdravi biti preneti serviseru i da će mi se ona obavezno javiti.
Naravno da mi se nije javila.

Ali vratimo se traljavoj firmi Gigatron...

Mesec dana kasnije (a za to vreme niko, ama baš niko mi se nije javio da me izvesti o telefonu, iako je rok bio onih mitskih 14 dana), baš u ovaj ponedeljak (a danas je četvrtak) neko je ipak podigao slušalicu u servisu u Gandijevoj.

E da, intermeco, pošto se u prvih dvadeset pokušaja niko nije javio, nazvala sam kol centar. I tu mi je po pričanju cele epske priče momak lakonski rekao da će telefon biti popravljen u razumnom roku (pa tako vam piše u zahtevu). Na moje pitanje kako se definiše "razumni rok"? U godinama, geološkim erama ili šta god? Isti momak je dobro razmislio i odgovorio mi u razumnom roku šta god to značilo. Puno sam ga pozdravila i obajsnila kako se već par dana oštrim da napišem tekst o traljavoj firmi Gigatron.

Vratimo se sada na prethodni pasus, momenat kada telefon zvoni, a neko podiže slušalicu. Sa svih strana se čuje aleluja...

Nisam mogla da dođem sebi od šoka, jer je osećaj bio kao da prvi put kontaktiram našu koloniju na Marsu, jer je i zvučni prijem bio u tom stilu.
Sekretarici istu priču, ona zove momka, ja pitam momka da li treba sada svakom da ispričam istu priču ili će neko konačno pogledati reklamacijski zapisnik broj s 2482 te me istom prilikom obavestiti šta se dešava? Momak se predomišlja, onda ide da se raspita, onda se na telefon javlja drugi momak, isto zvuči kao da je pao sa Marsa (ta naša kolonija se vrlo lepo primila eto baš u Gigatronu), pa pitam i njega istu stvar. Pa i on ide tamo negde da vidi... nešto... šta god.
Konačno se vraća sa pričom da je stigao paket sa popravljenim telefonima i to u subotu, ali da kolega nije stigao da ga raspakuje (kojim brzinama rade nije me začudilo), no da će kolega konačno da otvori i tu kutiju i proveri da li je telefon tu. I eto, radost.
Nije očekivao moje dalje pitanje - ako telefon nije tu, šta onda?
Aha, onda će on da napiše mejl servisu i dobiće odgovor.
Do kada?, bilo je moje sledeće pitanje.
Do 5 popodne.

Važi, hvala, ćao.

U 5 popodne ponovo zovem.
Aha, zovete zbog onog Prestigio telefona, je l' da?
Nije. (Ovo je momenat kada zaposleni u Gigatronu pokazuju kako im niko od pretpostavljenih nije pokazao proceduru primanja poziva u ovim situacijama, dakle organizacija i vođstvo u firmi jednako nula. I druga stvar, kako sam ja kao mušterija samo jedna od mora mušterija koja ima teške muke zbog Gigatronovih neispravnih proizvoda.)

Ne, nije Prestigio, nego Maya i da vam ponovo izdiktiram reklamacijski broj, pa da mi ne pričate za sve telefone tu, nego samo za onaj mučeni moj... A?

Aha, setio sam se, odgovorio mi je momak. Kolega je raspakovao paket i vaš telefon nije tu, ali će da pošalje mejl servisu i znaćemo šta je sa njim.

Ok, ovo je jedan od onih Monti Pajton momenata, ali ako mu priđem sa druge strane, da vidim šta će da se desi...

Dobro, kolega je raspakovao paket, to mi je i rekao da će da uradi. Pa mi je dalje rekao da ako telefon nije unutra da će da pošalje mejl i da ću do 5 imati odgovor. Sada je 5. Zašto nije poslao mejl i dobio odgovor danas do 5, kako mi je i obećao?, pitala sam ja.

Ah, pa raspakivao je paket pa nije stigao, odgovorio je momak.

Hoćete da mi kažete da je raspakivao jedan paket danas od 10 prepodne do 5 popodne?

Momak je malo stao, pa se snašao. - Ah, radio je on i druge stvari.
Osim one koju mi je obećao u vezi mejla, dodala sam ja. Ok, šta ćemo sada?

Nazovite sutra, sigurno će doći odgovor.

Važi, hvala, ćao.

Naravno da sutradan nisam nazvala, vidovito prediktujući da to ništa nije urađeno.
Nazvala sam prekosutra, to jest juče u sredu.

Ovog puta javila mi se ona početna sekretarica i ovog puta začudo zvuk je valjao (rade bre ti naši na Marsu, nije da ič ne rade). Objasnim joj ponovo sve, izdiktiram reklamacijski zapisnik (koji za njih očito ne znači ama baš ništa, niti se pridržavaju ijedne stavke u njemu, a i zašto bi? ...može im se.).

Te mi ta sekretarica objasni da bi telefon trebalo da stigne u sledeći ponedeljak u paketu, pa će kolega ponovo da raspakuje paket, pa će onda 100%...
Ok, ako moj telefon nije u istorijskom paketu ni u ponedeljak koliko god ga kolega dana i godina raspakivao, šta onda?
A pa nemojte se brinuti, onda ću ja da nazovem taj baš servis i pitaću. I to je onda rešena stvar., odgovorila je sekretarica.
Mislite, nazvaćete ET servis i tamo ćete slatko da se izrazgovarate sa njihovom sekretaricom koja po proceduri ne može da vas poveže sa serviserom, ali može da zapiše da ste se javili i da ga puno pozdravljate?, upitala sam je ja, prisećajući se mog poziva ET servisu.

Šta, vi ste stupili u kontakt sa njima?, neverica u njenom glasu.

Naravno da jesam. I zato vas i pitam šta ćete konkretno da uradite kada je njihova procedura vrlo hermetička, da ne kažem okultna? Šta možete da uradite da konačno ZNAM kada se vraća ili popravljen ili
zamenjen telefon, a ne da znam sve budalaštine redom koje ta žena tamo diktira, ne dozvoljavajući kontakt sa serviserom?

Aha... (ukapirala je) Ništa, sada ću ja da nazovem njih, pa ako nešto uradim nazvaću vas odmah (e to bih baš volela da vidim), a ako ne uradim nadajte se da stiže u ponedeljak, pa ćemo vam mi javiti.

S obzirom da mi se niste javljali nedeljama kako je stajalo napismeno u reklamacijskom zapisniku, kako pobogu da vam verujem da ćete ponovo zvati?

Ma zvaćemo, ne brinite.

OK, u ponedeljak ću zvati ja vas, da malo poteram tog kolegu koju satima otpakuje pakete. Ali ako telefon nije u paketu, šta onda?

Hajde da sačekamo ponedeljak, potreseno je predložila sekretarica.

I ja sada čekam taj istorijski ponedeljak i sa vrlo velikom lekcijom. Više mi na pamet ne pada da kupim ni slušalice za plejer u Gigatronu, a ne nešto vrednije od toga.

Gigatron je firma koja nema procedure za ponašanje zaposlenih, ako ih i ima - ne poštuju se.
Gigatron je firma koja ne poštuje svoje mušterije.
I Gigatron je firma gde samo gubite vrlo dragoceno vreme ganjajući se sa nejavljajućim kol centrom, nepostojanim kvazi servisom i aposolutno neobaveštenim zaposlenima. Traljava usluga, tragičan kvalitet prizvoda jednom reči Gigatron.

Ne bacajte pare, ne kupujte u Gigatronu.
Uštedite živce i vreme, ima toliko drugih i profesionalnijih firmi od Gigatrona.

A meni je ovo za nauk i sve buduće poteze koji se tiču kupovine tehnike.
 

4 comments:

  1. trebalo je da zoveš tržišnu inspekciju. što još uvek i možeš

    evo ti telefon za beograd:
    011/ 3117-418

    "У Одсеку за заштиту потрошача обављају се послови инспекцијског надзора над применом закона и других прописа којима се уређује заштита потрошача; хитне послове инспекцијског надзора над применом закона и других прописа у области заштите потрошача, односно хитне инспекцијске контроле по пријавама, приговорима и рекламацијама грађана-потрошача; подношење извештаја и информација о стању у областима из делокруга рада Одсека."

    ReplyDelete
  2. slazem se sa korovodjom.svakako kad je vec poslato na servis trebalo je da stigne neko pismeno obavestenje da je na servisu! imala sam slicnu pricu samo sa Tehnomanijom (usisivac) pogledajte zakon o zastiti potrosaca(zakon je pun rupa i generalno je los.al bolje je da vidite kakva prava imate ) http://paragraf.rs/propisi/zakon_o_zastiti_potrosaca.html Meni su na kraju dali nov usisivac -obavezno pogledajte saobraznost clan pedeset i nesto(jer taj telefon nije dobro radio od pocetka i Vasa cerka ima dookaze Vas i druge ljude da je dolazila da vrati taj model/al bilo bi bolje da je slala to na popravku stalno) Ukoliko odobre nov uredjaj ako stari ne moze da se popravi Vasa cerka ima pravo da trazi nov uredjaj ili povracaj para!i jos nesto ako trazite povracaj para (koji oni NIKAD ne pominju vec uvek kazu odmah da ce Vam zameniti uredjaj) i oni kazu da ne mogu da vracaju pare Vi pomenite da Vas je tako savetovao advokat iz Cepsa ili iz trzisne ispekcije i da na to imate pravo.Evo Vam par sajtova koji bi mogli da Vam pomognu: http://www.politika.rs/rubrike/potrosac/Kada-imamo-pravo-na-nov-uredjaj.lt.html ; http://www.overa.rs/odgovornost-trgovca-za-saobraznost-robe-ugovoru-i-odgovornost-na-osnovu-izdate-garancije-nisu-iste-kategorije.html ; http://www.ceps.rs/pitanja-i-odgovori ; http://nisamovca.com/default.aspx. Sve najbolje .

    ReplyDelete
  3. Hvala oboma na informacijama, čekam početak sledeće nedelje pa i to nameravam da upotrebim. U međuvremenu sam im stavila ovaj tekst na FB stranu, od njih se niko nije ganuo (ali istina nije ni obrisao objavu), pa je odmah za mnom stigao još jedan mučenik sa svojim problemom. Ima nas još...
    Živo me zanima šta će dalje da se dešava.

    ReplyDelete
  4. Sta se na kraju desilo?

    ReplyDelete