Pages

Monday, July 28, 2014

Kako se pravi torta Pavlova (beze torta ili torta od belanaca) - početnički nivo



Za koru od belanaca ili takozvanu bazu je potrebno 4 belanceta i 200 gr kristal šećera.

Za fil 250 ml slatke pavlake (malo pakovanje) i jedna kašika šećera.

I za garnirung sezonsko voće po želji.

Koliko jednostavnije može da bude od ovoga?, pitala sam se maglovito se prisećajući priče o tome kako je u čast velike balerine Ane Pavlove ova torta kreirana i počela da živi na svim kontinentima.


























Prvo sam dobro umutila belanca u jako čvrst sneg tzv. šam, a tek posle toga sam malo po malo i vrlo pažljivo dodavala šećer i dalje muteći. Tako je sneg ostao čvrst.
Da sam odmah sunula sav šećer ne bi bilo šanse da se umuti, pošto bi se desila neka hemija i sve bi izgledalo jako tečno bez obzira na dužinu mućenja.
Ovako je izgledalo umućeno sa šećerom. 


























Generalno to je bio najzahtevniji i najteži deo pravljenja beze torte.

Dok sam mutila deo sa šećerom uključila sam rernu na 200 C i kada se zagrejala spustila sam temperaturu na 120 C. Na kalup za tortu, ali bez bočnog dela, prvo sam stavila papir za pečenje (isečen u obliku kruga), a zatim i kružno rasporedila ovako umućena belanca sa šećerom.
Ukus je inače i nepečen jako lep - kao šampite (pošto se tako otprilike i prave).
 
Dok se to praktično sušilo u rerni, umutila sam slatku pavlaku i tek pošto je bila dobro umućena dodala sam kašiku šećera i nastavila mućenje. I bilo je čvrsto.

E, a ovde se sada desila greška kuvarice početnice. Beze kora se osušila i malo potamnela na vrhu, međutim unutra je bila još uvek poprilično živahna.

Uvek proverite u kom je stanju tako što ćete pokušati da zavučete špahtlu ispod nje . Zato sam potpuno ugasila temperaturu u rerni i pošto je još uvek bila poprilično topla uključila sam samo ventilator, te vratila koru na dodatno sušenje.

Tek tada mi je palo na pamet da bi bilo bolje da sam od te mase ispekla dve tanke odvojene kore, tojest da sam ih osušila, tako da budu lake i lomljive kao puslice. Pa da imam nešto kao klasičnu tortu, ali to je ostavljeno za sledeći put.
Mislim da bi to bila daleko brža varijanta što se tiče ovog dela sa rernom.

Kada je konačno bilo gotovo, a mislim da su sati u pitanju, ostavila sam koru da se dobro ohladi i tek onda je premazala umućenom slatkom pavlakom...

...i poređala voće po njoj.

Naravno, Pavlova torta je najidealnija sa šumskim i sitnim crvenim voćem, i u mom slučaju za to su bile spremne maline i borovnice, ali...
Nisam mogla da se suzdržim i sve sam smazala. Pa sam kao alternativu u kući pronašla jako lepe nektarine i savršeno su se uklopile.

Kako god se kome činilo ukus je božanstven i torta je planula za čas.

A beze torta za razliku od klasične Pavlove može da ima i čokoladni fil ili kakav god se vama učini da se dobro slaže sa korama od belanaca.
Takođe ova kombinacija "umućena belanca + šećer" ide na tanko ispečen sloj lisnatog testa, zatim se poklopi još jednim tanko ispečenim slojem lisnatog testa i imate pun pleh šampita.

A da ne bude da sam ja tako pametna, talentovana i itd. već da kažem i istinu.
Recept sam ukrala sa komšijskog bloga gde moja imenjakinja sve ove stvari radi savršeno. Njen originalni recept za Pavlovu možete pronaći OVDE.







No comments:

Post a Comment