Pages

Monday, September 29, 2014

Nepečena torta


Bog otac me ranije ne bi naterao da za "moj" dan pravim bilo šta. I ovo je kao rešenje bilo ponuđeno mladunki koja je iskustveno izjavila decidirano "jok" i još je rekla "eksperimentiši ti za tvoj dan, za moj nećeš. Meni ide banana torta i ne prevrći očima na to, pošto je prošle godine nismo pravile".
A to što smo je pravile decenijama, vekovima i eonima redovno pre toga - to se kao ne računa.

Ok, napraviću je sama, sebi, zbog sebe.
I nje.
I hmm... još nekog.

I stvarno, recept je majstorski bio napisan. U pitanju je nepečena moka torta, ali sam naravno promenila par detalja.
Kora se pravi od mlevenog keksa sa čokoladom, pečenih lešnika i putera. I sve što piše u receptu je apsolutno tačno. Da nije odustala bih na pola.
Ali nisam - i grad je sagrađen.



I bočni zidovi su se držali na momentu sile koju je pravila moja nada (začudo).


A onda ganaš u koji sam dodala par trunčica čili papričice i to je onda bilo mmmm...


























Pa je uliven u kalup preko baznog "testa".

I na red je stigao "moka" krem koji je u mom slučaju izgubio kafu (ne pijem to), a dobio je dodatne dve kašike kakaoa.
Puter i čokolada se istopi pažljivo, pa se umute dva žumanceta. Posle želatin, pa pavlaka...

Pa umućena pavlaka...
I ovo je momenat gde bih ja iskreno stala, podvukla jednu crtu svog života, pojela lonac toga i umrla srećna, ali nije bio kraj.

Kada se sve dobro i pažljivo sjedini sipa se preko ganaša i ostavi na sat, dva u frižideru.
Proračunala sam da je to taman kada Vučić bude održao konferenciju za novinare, te da ne propustim i moj i njegov posao baš se sve lepo poklopilo.


I dok je Vučić objašnjavao da je na ulicama bilo samo 7 oklopnih vozila ja sam obarala ivice na površinu torte i poređala dekoracije.
Te dekoracije sam inače prvi put u životu i pravila te pojma imala nisam kako se taj kunst izvodi.
Otopila sam jednu štanglu (naravno crne, za mene mlečna ne postoji) čokolade i štapićem za jelo šarala varala po papiru za pečenje, pa su jedino ove tarabice uspele.
Ostatak sam pojela.

I dok je vanredna izjava premijera ovo ono.. podigla sam zidove kalupa i voila! uspelo je.
Nije baš estetski idealno, ali ljudi koje volim će je pojesti u slast.
Pogotovo neko ko se ne nada da će dobiti i parče.
 

























A divna dama koja izvanredno ume da uradi ovu tortu kako treba i koja je detaljno ispisala recept ima svu moju zahvalnost. I njen originalni recept se može pronaći ovde: NEPEČENA MOKA TORTA.



2 comments:

  1. Divno izgleda, sigurna sam da će svi nabrojani uživati u njoj! Svaka čast - probaću da napravim! :)
    E, da, najvažnije!!! Srećan rođendan 'ćeri, čestitke tebi <3

    ReplyDelete
  2. Hvala Šerpić, tu su nam rođendani obema poređani, tako da nas svi mešaju, ali nema veze - veselo je Kiss i tebi od obe <3
    Probaj torticu obavezno, ukus je FENOMENALAN... A ako je meni uspelo, to će kod tebe da bude umetničko delo :)

    ReplyDelete