Pages

Sunday, November 13, 2011

Damapada

147. Pogledaj ovo telo. Obojena lutka sa pripojenim udovima, koja ponekad pati i prekrivena je čirevima, prepuno izmišljotina, nikada postojano, večno promenljivo.


149. Pogledaj ove sivo-bele osušene kosti, slične praznim osušenim tikvama odbačenim na kraju leta. Ko će se radovati dok ih gleda?


155. Ljudi koji u mladosti nisu živeli u skladu sa samim sobom, niti sakupili prava životna blaga, kasnije podsećaju na stare dugonoge čaplje koje tužno stoje pored jezera.


156. Oni koji u mladosti nisu živeli u skladu sa samim sobom, niti sakupili prava životna blaga, kasnije podsećaju na slomljene lukove, stalno žaleći za stvarima koje su prošle i nestale.


329. Ali ako na putu kroz život čovek ne može naći mudrog i pametnog prijatelja koji je dobar i upravlja sobom, neka onda putuje sam, kao kralj koji je napustio svoju zemlju, ili kao slon, sam u šumi.


330. Jer bolje je hodati stazom života sam, nego imati budalu za saputnika. Sa nekoliko želja i nekoliko briga, ostavljajući iza sebe sve grehe, neka čovek putuje sam, kao veliki slon, sam u šumi.


370. Odrekni se ovih pet stvari: sebičnosti, sumnje, uzaludnog odricanja i obreda, pohote i mržnje. Odbaci ovih pet stvari: želje da se rodiš sa telom ili bez njega, samovolje, nemira, neznanja, ali ceni ovih pet stvari: veru, opreznost, energiju, kontemplaciju, viđenje. Čovek koji je raskinuo pet okova - pohotu, mržnju, obmanu, ponos, pogrešna gledišta - to je čovek koji je prešao na drugu obalu.






Kao slon sam u šumi... i kao onaj koji se sprema da pređe na drugu obalu.

No comments:

Post a Comment