Pages

Wednesday, August 13, 2014

Ručak od "ništa" - pirinač za početnike i bezglutenski kolač


U kući se našlo grilovano pileće belo meso, jedna tikvica, standardna mešana salata (paradajz + krastavci + crni luk) i hitan zahtev da napravim ručak.
Provera u frizu mi je pokazala da imam i pola kese smrznutog graška, a i dan ranije potopila sam list one najjeftinije kineske alge, pa sam morala da smislim šta dalje.

Uzela sam dve i po šolje pirinča i stavila ih u šerpu u kpju je već bilo usuto ulje. Ringla je bila na najjačem i mešala sam dok se nije dobro spojilo, ali sam pazila da ne zagori. Zatim sam usula duplo više šolja hladne vode i ostavila da proključa.


























Kada je proključalo pustila sam još minut dva da se malo bolje raskuva, a onda sam kutlačom izvadila otprilike pola tako polukuvanog pirinča i stavila ga u zasebnu posudu. Tada sam uključila i rernu na nekih 250 C da se dobro zagreje.


Pleh za tortu sam namazala tanko puterom i vrlo malo pirinčanog brašna, čisto da mi se ne zalepi u toku pečenja.

U šerpu u kojoj se kuvao pirinač dodala sam začin C, majčinu dušicu, bosiljak i malo origana, kao i četvrtinu kese smrznutog graška.

Zatim sam očistila i isekla na kockice tu jednu veću tikvicu i to je takođe otišlo u šerpu. Gde se kuvalo na najjačoj vatri dok nije ponovo proključalo. Zatim sam smanjila vatru, poklopila i s vremena na vreme mešala drvenom varjačom da ne se bi zalepilo i izgorelo na dnu. Takođe, negde pred kraj posula sam sve belim lukom u prahu i to je pružilo jednu savršenu aromu.

Pirinač koji je izvađen, tako polukuvan, pomešala sam sa 2 jajeta, velikim parčetom putera, 3 kašike šećera i 3 kašike rogača u prahu.


Sve sam dobro umešala. Ovo može da se umesto rogača izvede sa kakao prahom, pa da se posle pečenja prelije kakao prelivom (kakao + puter + malo mleka ili vode) i tako dobije pirinčani koh sa kakao prelivom (naravno bezglutenski), ali ovog sam želela da za promenu izbegnem čokoladni ukus.


Kada je bilo dobro sjedinjeno preručila sam u pleh za kolač i dobro izravnala. Minut kasnije malo sam podigla ivice. Zatim sam smanjila temperaturu u rerni na ispod 200 C i stavila da se peče.


Imalo je vrlo lep, mada stvarno polukuvan ukus i ovako.


Taman u to vreme slani pirinač je bio gotov i tada sam ocedila parče jeftine alge (nisu nori, ali su jako dobre, pogotovo za štitnu žlezdu i kožu) i počela da mozgam kako bi ovo mogla da aranžiram.


Ovako je izgledao skuvan pirinač sa jednom tikvicom i malo graška, ali je mirisao prelepo. Stvarno preporučujem beli luk u prahu. Poštedeće vas silnog posla, a daće savršen ukus.

Pirinač sam u stilu japanskih maki (rolnica) stavila na algu, urolala i kao zavezala trakicom.

Uz to je dodato parče grilovanog mesa i kasnije salata i glavni obrok je bio savršenstvo ukusa i stila.


A i ovaj bezglutenski "pirinčani koh od rogača" je ubrzo bio ispečen. I mirisao je fantastično, nekako na kraj leta.

Detektivskim istraživanjem u špajzu sam pronašla tegle sa pekmezom od kajsija i uzela jednu manju računajući da će mi biti dovoljna, međutim...

Pa sam se vratila po još jednu, ovog puta standardnu teglu i celu je razmazala po kolaču.

Možda je moglo da se malo zapeče i tako, ali nisam htela da eksperimentišem te sam sve posula cimetom i desert za taj dan je bio završen.
Lagan, lep, domaći, prirodan. 

Rogač mi da malo čudan ukus, ali lep i prirodan ukus. I sa cimetom takođe obara šećer u krvi, tako da oni koji imaju probleme u vezi toga takođe mogu da uživaju.

I eto, pola sata do maksimum sat vremena za ceo ručak i to bez velikog truda.



































No comments:

Post a Comment